x x x x x
magyar boszorkányszövetség
 .: A Szövetségről :.   .: Hírek :.   .: Tárgyak :.   .: Kapcsolat :. 
Újságcikkek | Tudósítások | Profi Boszorkányok | BoszorkányBár | Történetek

Friss:

Szkeptikusok és antiszkeptikusok

Értékelés 2006

A hipnozistól a kártyavetésig

Beavatták a boszorkányokat

A mágikus kényelem jegyében

Megkérdeztük Abafi Cézárt:
Milyenek a harmadik évezred boszorkányai?

Boszorkány éjjelek

Misztikus Magyarország V. rész
Egy csepp boszorkányság

Misztikus Magyarország IV. rész
Táncol az asztal

Misztikus Magyarország II. rész
Az ártányi kőkoporsó titka

Boszorkányok dolgoztak a sírnál

Boszorkányok márpedig vannak!

Kopogott az elhunyt

Buliznak a bűbájosok

Tudósitás a magyarországi nagy piramis működéséről!

Boszorkányok az Extrém rádióban (FM 94.2)!

Ufómagazin - A hónap témája
A természet vallása
/Fő boszorkányünnepek/

Boszorkányszombat

A mágia vallása

Gonosz szellem a szinpadon

A boszorkányok is szilvesztereznek

Varázslatos utak, mágikus utazások

 


Arhívum:

Reinkarnációs Jegyzőkönyvek

Boszorkány főpap

Megalakult a Magyar Boszorkányszövetség

Boszorkányok szövetségre lépnek

Hipnozis és szellem idézés

Verebes asztalt táncoltat

Hajnali kakasszó boszorkányokkal

Szellemirtók

Jővőbe látok

Boszorkányok pedig vannak

Ördögűző kisiparos

Boszorkány avató

Sátániszta szeánszot filmeztek

Jóslat a jövőről

Witch way to cash

In the company of witches

 

 

 

Cikkek

Misztikus Magyarország II. rész
Az ártányi kőkoporsó titka

 

Időről időre kivet magából egy kőkoporsót a föld. A legenda szerint furcsa dolgok történnek a Budapesttől 120 kilométerre lévő falu református temetőjében. A Boszorkányszövetségben hetek óta nagy a készülődés, egy szertartással szeretnék levenni a síremlékről az átkot.

Átány nem nagy település, alig 1700-an élnek a Heves melletti községben. Mégis híresebb, mint a környék összes többi falva. A szóbeszéd oka pedig nem más, mint egy furcsa síremlék a református temetőben.

A sírhely nem nagy, a helyieken és az avatottakon kívül talán csak az veszi észre, aki épp arra téved a temetőben, ahol ez a körülbelül másfél méteres emlék kikandikál a földből. Oldalán szépen vésett, rég megkopott betűk állítanak emléket Kisbárczai Mihálynak, akit a boszorkányok csak Misinek hívnak.


Pentagrammával (ötszöggel) űzik az átkot Mihály sírjáról a boszorkányok. Nyugodjon békében a nyughatatlan lélek.

A Boszorkányszövetség papjai és tanulói azért jöttek ide, hogy levegyék a sírhoz tapadt átkot. Mert a legenda szerint, aki hozzáér a kőhöz, baleset, betegség éri. Binger Vilmos, a Boszorkányszövetség egyik alapítója úgy tudja, hogy Misi törvénytelen gyermek volt, amiért születése után nem sokkal, 1801-ben halált várt rá. Valószínűleg az anyja ölhette meg, de az is lehet, az apja. Nem tudni pontosan, ám a szellemek szerint biztos, hogy erőszakos véget ért a fiatal élet. A hiedelem úgy tartja, az átkozott sírkövet többször kidobta a föld, előfordult, hogy más-más helyen látták felbukkanni.

Gönczi Mihály polgármester szerint máshogy van ez. A síremlék az 1700as évek végéről származik, amit valóban egy kisfiúnak állítottak. Néhány forrás szerint a gyerek valamilyen fertőző betegségben halt meg, pestisben vagy kolerában talán. A kövön lévő cirádás betűkből, a szépen kidolgozott, több tonnás kőtömbből arra lehet következtetni, hogy jómódú családból származott, ezért a sírrablóknak ideális célpontja volt. Miután feltörték a sírt, a rablók meghaltak. Faluról falura járt az átokról szóló szó beszéd, ám a polgármester úgy tudja, azért kerültek rövid időn belül a fosztogatók is a túlvilágra, mert elkapták a betegséget.

Egy orvos szerint lehet ennek valóságalapja, mert a pestises beteg testén gennyes hólyagok képződnek. Ez a váladék akkor is fertőzhet, ha már megszáradt, s ha nem sokkal a temetés után háborgatták a halott nyugalmát. Másik variáció a fertőzésre, ha például patkány vitte tovább a betegséget. Ehhez elég egy kis harapás, mert a pestis vérrel is átadható. Gönczi Mihály szerint önmagában már ez is elég volna a babona alapjának, de van még egy érdekesség: ezt a síremléket azelőtt helyezték ide, még mielőtt a falu felvette a református vallást. Az ősi magyar szokás szerint kelet-nyugat tájolással temettek, így most csak ez a sír áll ilyen irányban. A temetőket száz, százötven évente pihentetik, de ez a kő valahogy itt maradt, ebben a ma is használatos sírkertben.

Szél támad a szeánszon

Alig fél órája harangoztak delet, bár a gongra most kevesen figyelnek. Erzsike virágot hoz az anyósa sírjára. Nem hisz a babonában, de ha kijön látogatóba a sor végén nyugvó rokonokhoz, mindig messze elkerüli a kőtömböt. Pár éve nagy árvíz volt errefelé, lehet, valóban megsüllyedt a föld egy kicsit.

Úgy tudni, a Boszorkányszövetség a Magyarországi Református Egyház engedélyét kérte a szertartáshoz, ám nem kapták meg. Az egyház hivatalból sem ismeri el az efféle átkokat, a Biblia szerint minden boszorkányság kárhozatos bűnnek számít. A temető viszont nyitott, bárki bemehet.

Hét fekete ruhába öltözött boszorkány jár ma a temetőben, három pap és négy tanonc. Különös dolgokat pakolnak a kő melletti sírokra. Egy hatalmas, lazacszínű bőrtáskából kerülnek elő a kellékek. Osztás van, türelmesen várják a közreműködők, kinek mi jut: fekete köntös, hátán pentagrammával. Mindenkinek. Valaki szenteltvízzel töltött kék üvegcsét kap, más seprűt, egy lány fehér rózsákat, a főpap szarvakat és piros selyemmel bélelt köpenyt. A tanoncok sürögnek. Páran lécekből és drótból varázsolnak pentagrammát, néhányan fehér lepellel terítik le a sírt, arra teszik a koponyát és a gyertyatartót. A falombokat kopaszító szél nincs tekintettel a szertartásra, nehezen gyulladnak meg a fáklyák, amelyeket egy kis rézedényből szeretnének tűzzel megkoronázni. A selymet is táncba rántja a vihar. Hiába állnak a boszorkányok, két dolog nem megy egyszerre. A szenteltvizes üveg sem lebeg, így a szemlélődő helybéliek segítenek eligazítani a ruhákat a szélben. A boszorkák megkezdhetik a szertartást.


Taszító füst, mágikus koponya Mihály nyughelyén. Ha sikerrel járt a művelet, nem veti ki többet a sírkővet a föld

A vezető üzen Misinek, mit szeretnének tőle: rossz energiák helyett jókat, balszerencse helyett pozitív rezgéseket. Ezután az avatatlan számára nehezen érthető műveletbe kezdnek a boszorkák, s csak Abafi Cézár utólagos magyarázata segít az értelmezés

ben: a szarv, ami az ő fejére került, a férfierőt szimbolizálja, a holdkorona, ami rajta van - mutat kicsit balra - a nőt. A három fehér rózsát a Hold, a Nap és a halott szelleméért szórták szét, a füstölő, a kard, a szenteltvíz hintése pedig mind kapocs, hogy sikeres legyen az átok levétele. A szertartást követően Cézár a végig egy sírkőhöz lapult helybéli fiút kérdezi, most már meg meri-e fogni a követ. A válasz kategorikus nem. Ellentmondást nem tűrő megerősítéssel. A derültséget hozó vélemény ellenére azért sokan megsimogatták a „tiszta" síremléket, még a polgármester is. A helybéliek tanácstalanok, sikerült-e levenni az átkot, de úgy tartják, hozzányúltak a sírhoz, így, ha másnap is tudnak még beszélni, sikeresnek nyilvánítják a boszorkányok látogatását. Az csak a bűbájosok tudják, hogy a szeánsz utáni rezgések elárulják, sikerre jártak-e. Mert az eredményes munka után megnyugszik az ember, nyom. sem marad idegességnek, feszültségnek. Belül mindenki békés, csak a vihar nem csillapszik, vörösre hűlt kezek kandikálnak ki a fekete boszorkányruhákból. Néhány tanonc elemzi az eseményeket, mások hallgatják, mit nyilatkoznak a „nagyok". A főboszorka, humánus, a fiatalokat a kocsihoz küldi, ne fagyoskodjanak tovább. Össze pakolnak a köpenyesek, és elhagyják < terepet. Otthagyják Kisbárczai Mihály kövét a többi sír között. Szombati nyugalom ül a falu temetőjére.

Őze Zsófi



Szövetség |  Hírek |  Szolgáltatások |  Tárgyak |  Boszorkányellátó |  Kapcsolat